WSTĘP:
Szkoła Podstawowa im. M. Reja w Rejowcu zobowiązuje się zapewnić
dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami
ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron
internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony
internetowej http://sprejowiec.pl/
STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4
kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i
aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności
lub wyłączeń wymienionych poniżej:
o
filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
o
zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów
alternatywnych
o
mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania
dostępności
o
dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi
o
część plików nie jest dostępnych cyfrowo
INFORMACJE DODATKOWE:
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów
klawiaturowych przeglądarki.
·
Ctrl++ (powiększenie)
·
Ctrl+- (pomniejszenie)
·
Ctrl+0 (rozmiar pierwotny)
·
F11 (tryb pełnoekranowy)
·
Ctrl+A (zaznaczenie wszystkiego)
·
Ctrl+C (kopiowanie)
·
Ctrl+S (zapisanie strony)
·
Ctrl+F (szukanie na stronie)
·
Ctrl+P (drukowanie)
·
Ctrl+I (informacje o stronie)
·
Ctrl+Shift+Q (zamknięcie)
DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI:
Deklaracje sporządzono dnia 15-03-2021
r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej
przez pracownika Szkoły Podstawowej im. M. Reja w Rejowcu.
KONTAKT I INFORMACJE ZWROTNE:
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Marta
Batejko
e-mail:
sekretariat@sprejowiec.pl
lub skontaktować się z sekretariatem szkoły telefonicznie:
825688612
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji
niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
PROCEDURA WNIOSKOWO-SKARGOWA
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności
cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś
ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za
pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez
odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości
filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane
osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę
internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za
pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić
dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot
publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później
niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli
dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny
niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy
realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może
być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe,
podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu
do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi
realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego
sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć
skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony
internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony
internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej
wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw
Obywatelskich:
www.rpo.gov.pl
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
1.
Do budynku szkoły prowadzą wejścia znajdujące się od ulicy
Zwierzyńskiego i ulicy Szkolnej, prowadzą do nich schody, brak
podjazdów dla niepełnosprawnych. Nad wejściami nie ma głośników
systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i
słabowidzące.
2.
Na terenie szkoły nie ma miejsc parkingowych.
3.
Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściach
głównym są pracownicy obsługi.
4.
Sekretariat oraz gabinet stomatologiczny znajduje się na
parterze po prawej stronie od wejścia głównego.
5.
W budynku na każdym poziomie (parter, 1 piętro, 2 piętro
i piwnica) znajduje się korytarz. Budynek nie posiada wind.
6.
W budynku nie ma dostosowań dla osób niepełnosprawnych
(toalety, barierki).
7.
Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem
przewodnikiem.
8.
W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka
migowego.
9.
Na teren obiektów sportowych brak dostępu dla wózków.
10.
Szatnie znajdujące się w
budynku w piwnicy są przystosowane dla osób na wózkach oraz ze
znaczną niepełnosprawnością ruchową.
11.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
12.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń
kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.